Interculturele Communicatie Masterclass (opleidingscode: ICM01)
Werken met collega’s, klanten, leveranciers en andere stakeholders is interessant. Het geeft je continue de mogelijkheid om normen en waarden anders te gaan zien. Interculturele Communicatie is van belang om bewust te worden dat meerdere wegen naar Rome gaan.
Wat is interculturele communicatie?
Interculturele communicatie is een term die gebruikt wordt voor het aanduiden van de communicatie tussen mensen uit verschillende culturen.
Wat leer je tijdens Interculturele Communicatie?
Het doel van de Interculturele Communicatie Masterclass is om jou specifieke kennis en inzicht te geven om effectiever met je teamspeler of andere stakeholders te kunnen communiceren. Wat vindt de organisatie van belang, op welke manier verwachten zij feedback en hoe wordt er kennis uitgewisseld? Gebaseerd op theoretische modellen, praktijk voorbeelden en oefeningen komen de volgende onderwerpen aanbod:
- Inzicht interculturele modellen
- Verschillende manieren van communicatie verspreiding en presenteren
- Culturele hiërarchieën beschrijven
- Grensoverschrijdend of Norm
- Organisatieculturen en bedrijfstak herkenning
- Gelijkwaardige context creëren
- Eigen organisatie
- Diversiteit vergroten door lef te tonen
Wat zijn de resultaten
Tijdens deze masterclass van twee dagdelen gaan we ervan uit dat je de volgende competenties behaald en direct in de praktijk kunt inzetten.
- Reputatie vergroting door positief inzicht
- Inzetten verschillende normen en waarden
- Positieve beïnvloeding voor verschillende belangen
- Optimalisatie van de communicatie van jou en het team
- Begrijpend presenteren
- Inzicht in verschillende hiërarchieën
Voor Wie
Als professionals van je organisatie hebben je continue te maken met diversiteit en inclusiviteit. Het begrijpen van elkaars normen en waarden is essentieel om elkaars belangen te begrijpen. Elk persoon ongeacht leeftijd of functie is gebaat bij een masterclass om je eigen gezichtsveld te verbreden. Interesse in jezelf, je collega’s en andere stakeholders is de sleutel om deze masterclass te volgen.
Programma masterclass
De masterclass bestaat uit twee dagdelen. Van 9.00-12.00, 13.00-16.00 of van 18.00-21.00. Wil je graag met je team extern een trainingen volgen dan ont-zorgen we je graag door een geschikte locatie te vinden. Bijvoorbeeld aan het strand of in het bos.
Om de kracht van de masterclass te vergroten werken we in groepen van 6 tot 14 deelnemers
Tijdens de masterclasses werken we met het gedachtegoed van Hofstede (6 dimensies), Lewis (lineaire, multi-actieve en reactieve benadering), maar ook kennis van professor Meyer (INSEAD) wordt aangehaald . Voorbeelden van uit de “Encyclopedia of Culture” van Dhr Pieter van Nispen worden ook gebruikt. De theorie met verschillende praktijk voorbeelden en casussen maken een krachtig programma waar je de rest van je leven profijt van gaat hebben.
Materiaal
Tijdens de masterclass gebruiken we praktijkvoorbeelden, hand-outs en verschillende modellen en/of casussen. Calculeer ongeveer 2 tot 6 uur thuisstudie in.
Certificaat
Na een positieve deelname ontvang je een geregistreerd certificaat. Er zijn al ruim 3000 mensen je voor gegaan die nu een certificaat thuis aan de muur hebben hangen.
Onze opleiders zijn ingeschreven bij het CRKBO Lloyds register.

Jouw Investering
De Interculturele Communicatie Masterclass investering inclusief het Lewis assessment bedraagt: € 975 p.p. (exclusief btw).
Omdat we begrijpen dat je nog vragen hebt, kun je onderstaande link gebruiken en nemen we z.s.m. telefonisch contact met je op.
Informatiegesprek
Experts
Al onze “Experts” zijn senior adviseurs met een respectabel achtergrond en juist gekwalificeerd om je een uniek ervaring te bieden. Op over-ons kun je vernemen wie we zijn.