Willemse Consultancy
  • Masterclasses
    • Stakeholder Management
      • Stakeholder Management Novice
      • Stakeholder Management Intermediate
      • Stakeholder Management Advanced
    • Intercultureel Management
      • Interculturele communicatie
    • Communiceren met resultaat
    • Duurzame ontwikkelingsdoelen (17 SDG’s)
    • Zakelijk tekenen
      • Visueel omgevingsmanagement
    • Enneagram Individuele scan
    • Enneagram Teamscan
  • Consultancy
    • Advies en begeleiding
  • Over ons
  • Blog
  • Contact

Intercultureel Management

  1. Home
  2. Masterclasses
  3. Intercultureel Management

“Er zal nooit sprake zijn van transformationeel veranderen

als de leiders niet zelf bereid zijn om te leren”

Edgar Schein

Intercultureel Management (opleidingscode: ICM01)

Samenwerken en omgang culturele diversiteit.

Samenwerken in een team met professionals die een andere achtergrond hebben dan jij. Dan heb jij behoeften aan intercultureel management.

De tijd dat we mensen konden positioneren aan kleding, kleur of iets anders licht ver achter ons. Door de platte wereld is dit zo goed als verdwenen en wordt intercultureel management nog meer van belang.

Kledingstijl, opleidingen en of sporten zijn niet meer zo gemakkelijke te plaatsen bij een bepaalde cultuur of groep mensen. Er is oppervlakkig minimale onderscheiding tussen verschillende stakeholders.

We dragen misschien dezelfde kleiding omdat de organisatiecultuur dit van ons verwacht. Ook hier weinig tot geen verschil van wie we zijn of wat we aanhangen. Wel zijn er nog steeds verschillen in normen en waarden die we van jongs af aan mee krijgen. Vanuit huis, school, religie, sport of bedrijfsmatig kan dit invloed hebben op wie we zijn. Het bepaald hoe een individu communiceert en beweegt binnen de organisatie.

Uit onderzoek blijkt dat een team van mensen met verschillende achtergronden het meest effectief is. Een samengesteld team of een intercultureel team is heeft tijd nodig om te ontwikkelen. In een snelle wereld waar 24/7 steeds meer de norm wordt. Wordt er niet altijd de tijd genomen om als team te groeien en onze prestaties te verhogen.

Verschillende normen en waarden worden vaak alleen zichtbaar als er hiërarchie, tijdsdruk, doelstellingen niet worden gehaald of als we echt tolerant behoren te zijn. We hebben nu eenmaal allemaal regels welke we prettiger vinden omdat we er al zo lang mee werken.

Een team van personen met een meer eenzijdig achtergrond, klikt vaak wel sneller maar heeft een grote kans om oogkleppen te hebben voor alles buiten hun eigen wereld. Het is niet vreemd dat het veel tijd in beslag neemt om een intercultureel team efficiënt te laten werken. Intercultureel management vraagt om het ontwikkelen van verschillende kennis, inzicht en vaardigheden.

Is jouw organisatie aan het uitbreiden, krijgt het meer zijinstromers of verwacht de externe stakeholders dat er meer diversiteit aanwezig is. Dan is het een toegevoegde waarde om naar een masterclass of workshop intercultureel management te starten.

Wat brengt het jou?

De masterclass intercultureel management zorgt ervoor dat jij als leider of tafelvoorzitter een veilige omgeving creëert voor alle stakeholders. Je gaat leren om misverstanden uit de weg te gaan en transparantie te vergroten. De volgende onderwerpen nemen we door:

  • Inzicht verschillende culturen
  • Begrijpend presenteren voor de gehele groep
  • Inschatten normen en waarden van de individu
  • Succesvol ideeën consolideren

Bekijk de volledig inhoud op ons aanbod Masterclass Intercultureel Communicatie

Prettige samenwerking en veel opgestoken van omgang met internationale stakeholders tijdens projecten

Viktor Modrlanovic, International Project Manager

Enthousiaste, gedreven persoon en prettig om in het team te hebben als vicevoorzitter

Marjolein Rojo, Voorzitter deBIZ Internationale business club

Prettige sparringpartner met gedegen kennis op het gebied van marketing en stakeholdermanagement

Patrick van Schie - Directeur

Met zijn brede netwerk en open houding deelt Perry zijn contacten en zakenrelaties om het succes van Xelboo te vergroten, mooie en bijzondere ervaring.

Liesbeth Oudshoorn - Art Director

“Positief voor onze organisatie verschillende internationale subsidie weten te organiseren”

Wim Kardux - Business Development Manager

Om de Deense en Duitse markt te betreden heeft Perry twee potentiele agenten binnengehaald

Ron Veldman

Prima advies en begeleiding tijdens samenwerking met publieke en private stakeholders

Paul Ruytenberg - Eigenaar

Perry heeft een grote kennis van internationalisering welke tijdens onze samenwerking ter voorbereiding op Europese uitrol van het Online SDG assessment erg van pas kwam.

Rob de With, Directeur

Jimploy: Online ethisch platform voor werkgevers & werkzoekende.

Hong Li - Directeur

Arjan van de Wateringen - Innovator

Perry is a passionate person with a lot of international knowledge. His enthusiasm made him a skillful consultant for the official Lewis Model agent.

Richard Lewis Communication: Lewis International Cultural Assessment.

 

Michael Gates - Partner

Teus de Jong - Directeur

Interessante en leerzame cross culturele training ontvangen van spontane vent met kennis en humor

Ivo Biemond - Owner Cympha Orchideeen

I didn’t expect this kind of point f view and as I work daily with the UK, Finland, Germany & France it was definitely very interesting to gain more knowledge of intercultural management.

Lionel Alonso - European Sales Manager

Willemse Consultancy begeleid en levert op verschillende niveaus masterclasses stakeholdermanagement. Door de hoge kwaliteit van kennis en expertise van alle trainers en gastsprekers, kunnen wij krachtiger ageren in situaties met onze klanten, gebruikers, leveranciers en partners. Evaluatie cijfer medewerkers 8+

Robert Degenhart - Manager Capaciteit verdelers

Perry heeft meerdere keren als gastspreker opgetreden voor onze studenten met uiteenlopende topics zoals intercultureel & stakeholdermanagement.

“Een echte mensen mens is Perry met veel internationale ervaring, prettig om samen mee te werken”

David de Jong - Directeur

April’s event with speaker Perry Willemse was well received. There were 17 people representing 9 nationalities. The talk of cultural differences whilst working in an international environment where presented on a engaging, funny and all to truthfully manner. The whole group recognized various pitfalls whilst working globally and made us realize that it takes time to understand each other before being successful.

Matthew Dulcey - Chief Technology Officer & Partner

Internationaal ondernemen is een spelletje maar je moet wel de regels kennen. Perry heeft ons optimaal geadviseerd hoe het spelletje te spelen door de juiste samenwerking met ons bedrijf.

Paul Kleine - Directeur the Team Building, de grootste eventaanbieder van Utrecht

Veel kennis en ervaring op het gebied van internationalisering en marketing, fijne om mee te werken

Arjan Blom - Directeur

Door zijn diversiteit aan kennis en prettige omgang met de studenten is hij een hoog aangeschreven docent binnen ons establishment.

Edu van der Walle - Eigenaar

Het Lewis Model legt feilloos de vinger op de zere plek als het gaat om interculturele communicatie. Perry weet de theorie duidelijk te vertalen naar de praktijk met realistische voorbeelden.

 

Jilles van Zinderen - Advocaat Manz Legal en mede oprichter Hollanda Hukuku

Perry weet onze internationale studenten elk jaar weer te boeien als cross cultural spreker

William Aarts, Docent Avans Hogeschool

Boeiende internationaal sales training ontvangen van een top vent.

Niek Besuijen - Co-Owner Excentr

Voor verschillende internationale bijeenkomsten hebben we Perry gevraagd als spreker. Met een frisse en realistisch manier deelt hij op humoristische wijze “Food for Thought” op het gebied van strategie, internationale expansie en culturele verschillen.

Het International team van de KvK

Interessante masterclass cross culturele communicatie

Maarten Fokkelman - Founder & CEO

Your interaction and involvement with our international team, gave us a great understanding of the complexity in our team.
We realized that the bottleneck is not so much work related but mainly in the field of intercultural communication.

Mr A.F.C. Olsthoorn - Directeur Business Excellence Benelux

Voor het internationaal uitbreiden van onze tassen en sieradenlijn hebben we de expertise ingeroepen van Global Acquaintance. Door de samenwerking en expertise van GA, konden wij ons blijven focussen op de dagelijkse bezigheden terwijl zij een internationaal marketingplan schreven en 24/7 geadviseerd hebben met gecompliceerde vraagstukken. Bedankt voor de support.

Madhurika Veraart - directrice Madhurabags

Willemse Consultancy  (Perry) heeft ons team meer bewust gemaakt van een individuele “culturele” aanpak per exportland.  Met deze kennis zijn wij ervan overtuigd succesvoller internationaal te kunnen opereren.

Michel Ruigendijk - Managing Director

Jouw onderneming naar een hoger niveau tillen?

Vrijblijvend intake gesprek
Adres

Koperwiekstraat 12
4793HP Fijnaart
The Netherlands

Volg ons
Contact

+31 (0)6 159 472 91
info@willemseconsultancy.nl
www.willemseconsultancy.nl

Copyright © WIllemse Consultancy. Alle rechten voorbehouden. Privacy policy | Cookies | Algemene voorwaarden

Website: YZCommunicatie

Deze website maakt gebruik van ‘cookies’ om de website naar behoren te laten functioneren, om te helpen met het analyseren van de website en zo onze diensten te verbeteren of voor marketingdoeleindes.
Cookie instellingenAkkoord
Privacy & Cookies Policy

Cookies

Deze website maakt gebruik van ‘cookies’ om de website naar behoren te laten functioneren, om te helpen met het analyseren van de website en zo onze diensten te verbeteren of voor marketingdoeleindes.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Noodzakelijke cookies zijn essentieel voor een goed werkende website. Hieronder vallen alleen cookies die zorgen voor de basis werking en veiligheid van de website. Deze slaan geen persoonlijke informatie op.
Non-necessary
Cookies die niet perse noodzakelijk zijn voor de werking van de website worden niet noodzakelijke cookies genoemd. Deze verzamelen bijvoorbeeld data voor statistieken en advertenties.
OPSLAAN & ACCEPTEREN