Willemse Consultancy
  • Masterclasses
    • Stakeholder Management
      • Stakeholder Management Novice
      • Stakeholder Management Intermediate
      • Stakeholder Management Advanced
    • Leiderschap in een multiculturele organisatie…
      • Interculturele communicatie
    • Communiceren met resultaat
    • Duurzame ontwikkelingsdoelen (17 SDG’s)
    • Zakelijk tekenen
      • Visueel omgevingsmanagement
    • Enneagram Individuele scan
    • Enneagram Teamscan
  • Consultancy
    • Advies en begeleiding
  • Over ons
  • Blog
  • Contact

Masterclass Duurzame Ontwikkelingsdoelen

  1. Home
  2. Masterclasses
  3. Masterclass Duurzame Ontwikkelingsdoelen

“The most powerful tool in economics is not money, it’s a pencil to redraw the organisational strategy for a better world”

Kate Raworth

Masterclass Duurzame ontwikkelingsdoelen (opleidingscode: MDO01)

Gedurende de SDG-training leren wij jou hoe je duurzame doelen in de praktijk kan toepassen. Welke van de 17 hoofdoelen en 169 subdoelen zijn essentieel voor jouw dagelijks werkzaamheden. Samen nemen we een verdiepende kijk in jouw organisatie. Voorafgaande aan de masterclass vult het gehele team een SDG quick-scan in. De scan geeft inzicht hoe elk individu uit het team aankijkt tegen de SDG’s en welke je persoonlijk van belang vindt. Als team bepaal je dan welke SDG’s het meeste aansluiten bij jullie organisatie. Je gaat inzien dat de SDG’s bijdragen aan het verduurzamen van jouw werkplek, afdeling en organisatie. Het resultaat leid tot het opstellen van een sustainable strategie om de prestatie en reputatie van de organisatie te vergroten. Omdat wij geloven in samenwerking wordt de SDG quick-scan gratis aangeboden. Durf je de uitdaging aan en wil je samenwerken vraag dan de quick-scan aan via onderstaande link.

De ID-scan voor het implementeren van de 17 Duurzame Ontwikkelingsdoelen in je organisatie.

Als leider van je organisatie, bedrijf of afdeling sta je voor een duurzame groei en geloof je in een economische en eerlijke wereld waarbij de natuur in evenwicht blijft. Wist je dat al in 1968 in Rome door wetenschappers de basis is gelegd om ons te overtuigen dat we voorzichtig met elkaar en de wereld moeten omgaan? Het is nooit te laat om met je team, collega’s of stakeholders je in te zetten om verantwoorde groei en innovatie te optimaliseren.

Maar hoe doe je dit en wat heb je daar voor nodig? Heeft het gehele team dezelfde ideeën of zit er teveel diversiteit binnen de groep. Als leider ben je bewust dat je met prettige en bevlogen professionals samenwerkt. Omdat verduurzamen zo complex en uitgebreid is wil je wel graag als team weten wat nu de echte waarde is van jullie merk. Waar zitten de uitdagingen en waar de pluspunten. Samen met het BIC Institute bieden wij de “SDG Business Identify Canvas”. De ID-scan begeleid op basis van verschillende methodieken zoals Simon Sinek en Carl Jung verschillende inzichten.

Het canvas creëert inzicht in waardoor juiste keuze kunnen worden gemaakt gericht op het optimaliseren van je reputatie en gedrag waar je als leider en team met professionals voor staat. Omdat je eerst wilt uitvinden of de scan bij jou, je team of stakeholders past geven we je de mogelijkheid om met maximaal vijf personen de (tijdelijk) gratis SDG quick-scan aan te vragen.

Dit is een ideale stap om te werken aan een duurzame toekomst en kan een toegevoegde waarde zijn voor:

  • Ontwikkelen of doorpakken (duurzaamheids) strategie.
  • Samenwerken, structureren en enthousiasmeren voor ontwikkelingen duurzaamheidsstrategie (inzicht en noodzaak)
  • Optimalisatie merkidentiteit en organisatie reputatie
  • Creëren van een krachtige organisatie cultuur.
  • Het bepalen van een nieuw merk of identiteit.

Het Proces om je organisatie te verduurzamen.

Stap 1: via de link geef je aan dat je maximaal vijf enthousiaste deelnemers hebt om de quick-scan in te vullen.

Stap 2: de uitslag van de quick-scan wordt met je team/collega’s/stakeholders gedeeld en word per individu zichtbaar waar de persoonlijke prioritieten zich bevinden t.o.v. de 17 SDG’s

Stap 3: bespreken we of we met elkaar het reputatie en duurzaamheidstraject in gaan.

Ben jij klaar om de al in 2012 ontwikkelde ID scan in te zetten met je team, collega’s en/of stakeholders. Gun jij andere ook inzicht in duurzaamheid en om impact te leveren. Geef jij je team, collega’s en stakeholders doormiddel van de why, how en wat (Sinek) in combinatie met de Archetypes (Jung) enthousiasme om de reputatie en presentatie van de organisatie(s) concreet te positioneren. Laat jij jullie doelgroep mee profiteren van je bevlogenheid om het bestaande DNA van de wereld positief te veranderen.

Je kunt het ons laten weten welke personen binnen en of buiten de organisatie jij gunt om de uitgebreide ID-scan te mogen inzetten.

Samen innoveren is een solide basis voor ondernemen met impact.

17 Sustainable Development Goals

Het is handig om jezelf al enigszins te verdiepen in de 17 doelen gecreëerd door de Verenigde Naties (VN) in 2015. 193 Landen hebben ja gezegd tegen deze 17 doelen met 169 onderliggende doelen.

17 Sustainable Development Goal
17 Sustainable Development Goals

Wat leer je over Sustainable Development Goals?

Om extra impact en interne bevlogenheid te promoten worden onze masterclasses op maat gemaakt voor jouw organisatie. Het doel van de masterclass is om de Sustainable Development Goals (SDG) duurzame ontwikkelingsdoelen en energie transities toepasbaar te maken voor jouw afdeling, project of organisatie.

De volgende onderwerpen zijn van toepassing:

  • Waar komt jouw inspiratie vandaan
  • Welke doelen kan jij inzetten
  • Concrete duurzame toepassingen initiëren voor jouw afdeling, project of de organisatie
  • Concrete duurzame toepassingen voor jouw privéleven
  • Van theorie naar praktijk, van denken naar doen
  • Positionering organisatie in de duurzame transitie

Programma van de masterclass

Verduurzamen voor ons allemaal is de komende jaren een feit. De grote vraag is hoe? Wij begeleiden je naar de “Hoe” inzichtelijk te maken doormiddel van een unieke methodiek speciaal ontworpen voor individuen, organisaties en bedrijf die impact willen maken.

Voor aanvang van de bijeenkomst maak je de persoonlijke SDG-voorkeur scan. De SDG-scan geeft jou en je collega’s inzicht. De rapportage van de scan geeft het eerste inzicht omtrent jullie persoonlijkheden t.o.v. de SDG’s.

Materiaal en Methode

Tijdens het dagdeel werken we samen aan de visie van je afdeling, project of organisatie. Door de SDG Scan en een specifieke op maat gemaakte casus gaan we aan de slag. (De SDG quick-scan van 75 Euro p.p. is inclusief deze masterclass) Naast inspiratie en creativiteit worden er concrete handvatten geboden. Dit kun je inzetten om duurzame stappen te maken. Door de uitkomst van deze masterclass is er vaak behoeften voor een vervolg sessie waarbij de Business Identity Canvas ( SDG Professionalscan) wordt ingezet. Voor extra toelichting vernemen we graag van je.

FAQ over de masterclass

Is er een examen? – Er is geen examen, maar voorafgaand aan de masterclass wordt wel van je gevraagd een quick-scan assessment in te vullen (ongeveer 5/7 minuten)

Hoelang duurt de masterclass duurzame ontwikkelingsdoelen? – De masterclass bestaat uit 2 dag delen. Jouw externe investering is tussen de 5 tot 10 uur.

Certificaat

Na het positief afronden van de Masterclass ontvang je een Willemse Consultancy geregistreerd certificaat. Onze trainers zijn ervaren gastsprekers, docenten en trainers ingeschreven bij het CRKBO, Lloyds register.

Kosten

Naast jou energie en tijd vragen wij een marktconform investeringsbedrag voor de stakeholder management masterclass novice van €975,00 (exclusief btw).

Om te bespreken wat de beste aanpak is voor jou, je afdeling of je organisatie kun je onderstaande link gebruiken en nemen we z.s.m. telefonisch contact met je op voor een introductie en mogelijkheden. Tot snel

Vragen over de masterclass duurzame ontwikkelingsdoelen?

Omdat we graag alles met je bespreken en ons graag aan je voorstellen (over ons), zouden we het prettig vinden als je even een afspraak inplant. Bedankt voor je enthousiasme en tot snel.

Mail ons met jouw vraag

Prettige samenwerking en veel opgestoken van omgang met internationale stakeholders tijdens projecten

Viktor Modrlanovic, International Project Manager

Enthousiaste, gedreven persoon en prettig om in het team te hebben als vicevoorzitter

Marjolein Rojo, Voorzitter deBIZ Internationale business club

Prettige sparringpartner met gedegen kennis op het gebied van marketing en stakeholdermanagement

Patrick van Schie - Directeur

Met zijn brede netwerk en open houding deelt Perry zijn contacten en zakenrelaties om het succes van Xelboo te vergroten, mooie en bijzondere ervaring.

Liesbeth Oudshoorn - Art Director

“Positief voor onze organisatie verschillende internationale subsidie weten te organiseren”

Wim Kardux - Business Development Manager

Om de Deense en Duitse markt te betreden heeft Perry twee potentiele agenten binnengehaald

Ron Veldman

Prima advies en begeleiding tijdens samenwerking met publieke en private stakeholders

Paul Ruytenberg - Eigenaar

Perry heeft een grote kennis van internationalisering welke tijdens onze samenwerking ter voorbereiding op Europese uitrol van het Online SDG assessment erg van pas kwam.

Rob de With, Directeur

Jimploy: Online ethisch platform voor werkgevers & werkzoekende.

Hong Li - Directeur

Arjan van de Wateringen - Innovator

Perry is a passionate person with a lot of international knowledge. His enthusiasm made him a skillful consultant for the official Lewis Model agent.

Richard Lewis Communication: Lewis International Cultural Assessment.

 

Michael Gates - Partner

Teus de Jong - Directeur

Interessante en leerzame cross culturele training ontvangen van spontane vent met kennis en humor

Ivo Biemond - Owner Cympha Orchideeen

I didn’t expect this kind of point f view and as I work daily with the UK, Finland, Germany & France it was definitely very interesting to gain more knowledge of intercultural management.

Lionel Alonso - European Sales Manager

Willemse Consultancy begeleid en levert op verschillende niveaus masterclasses stakeholdermanagement. Door de hoge kwaliteit van kennis en expertise van alle trainers en gastsprekers, kunnen wij krachtiger ageren in situaties met onze klanten, gebruikers, leveranciers en partners. Evaluatie cijfer medewerkers 8+

Robert Degenhart - Manager Capaciteit verdelers

Perry heeft meerdere keren als gastspreker opgetreden voor onze studenten met uiteenlopende topics zoals intercultureel & stakeholdermanagement.

“Een echte mensen mens is Perry met veel internationale ervaring, prettig om samen mee te werken”

David de Jong - Directeur

April’s event with speaker Perry Willemse was well received. There were 17 people representing 9 nationalities. The talk of cultural differences whilst working in an international environment where presented on a engaging, funny and all to truthfully manner. The whole group recognized various pitfalls whilst working globally and made us realize that it takes time to understand each other before being successful.

Matthew Dulcey - Chief Technology Officer & Partner

Internationaal ondernemen is een spelletje maar je moet wel de regels kennen. Perry heeft ons optimaal geadviseerd hoe het spelletje te spelen door de juiste samenwerking met ons bedrijf.

Paul Kleine - Directeur the Team Building, de grootste eventaanbieder van Utrecht

Veel kennis en ervaring op het gebied van internationalisering en marketing, fijne om mee te werken

Arjan Blom - Directeur

Door zijn diversiteit aan kennis en prettige omgang met de studenten is hij een hoog aangeschreven docent binnen ons establishment.

Edu van der Walle - Eigenaar

Het Lewis Model legt feilloos de vinger op de zere plek als het gaat om interculturele communicatie. Perry weet de theorie duidelijk te vertalen naar de praktijk met realistische voorbeelden.

 

Jilles van Zinderen - Advocaat Manz Legal en mede oprichter Hollanda Hukuku

Perry weet onze internationale studenten elk jaar weer te boeien als cross cultural spreker

William Aarts, Docent Avans Hogeschool

Boeiende internationaal sales training ontvangen van een top vent.

Niek Besuijen - Co-Owner Excentr

Voor verschillende internationale bijeenkomsten hebben we Perry gevraagd als spreker. Met een frisse en realistisch manier deelt hij op humoristische wijze “Food for Thought” op het gebied van strategie, internationale expansie en culturele verschillen.

Het International team van de KvK

Interessante masterclass cross culturele communicatie

Maarten Fokkelman - Founder & CEO

Your interaction and involvement with our international team, gave us a great understanding of the complexity in our team.
We realized that the bottleneck is not so much work related but mainly in the field of intercultural communication.

Mr A.F.C. Olsthoorn - Directeur Business Excellence Benelux

Voor het internationaal uitbreiden van onze tassen en sieradenlijn hebben we de expertise ingeroepen van Global Acquaintance. Door de samenwerking en expertise van GA, konden wij ons blijven focussen op de dagelijkse bezigheden terwijl zij een internationaal marketingplan schreven en 24/7 geadviseerd hebben met gecompliceerde vraagstukken. Bedankt voor de support.

Madhurika Veraart - directrice Madhurabags

Willemse Consultancy  (Perry) heeft ons team meer bewust gemaakt van een individuele “culturele” aanpak per exportland.  Met deze kennis zijn wij ervan overtuigd succesvoller internationaal te kunnen opereren.

Michel Ruigendijk - Managing Director

Jouw onderneming naar een hoger niveau tillen?

Vrijblijvend intake gesprek
Adres

Koperwiekstraat 12
4793HP Fijnaart
The Netherlands

Volg ons
Contact

+31 (0)6 159 472 91
info@willemseconsultancy.nl
www.willemseconsultancy.nl

Copyright © WIllemse Consultancy. Alle rechten voorbehouden. Privacy policy | Cookies | Algemene voorwaarden

Website: YZCommunicatie

Deze website maakt gebruik van ‘cookies’ om de website naar behoren te laten functioneren, om te helpen met het analyseren van de website en zo onze diensten te verbeteren of voor marketingdoeleindes.
Cookie instellingenAkkoord
Privacy & Cookies Policy

Cookies

Deze website maakt gebruik van ‘cookies’ om de website naar behoren te laten functioneren, om te helpen met het analyseren van de website en zo onze diensten te verbeteren of voor marketingdoeleindes.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Noodzakelijke cookies zijn essentieel voor een goed werkende website. Hieronder vallen alleen cookies die zorgen voor de basis werking en veiligheid van de website. Deze slaan geen persoonlijke informatie op.
Non-necessary
Cookies die niet perse noodzakelijk zijn voor de werking van de website worden niet noodzakelijke cookies genoemd. Deze verzamelen bijvoorbeeld data voor statistieken en advertenties.
OPSLAAN & ACCEPTEREN